Ordning och reda

JAG KAN HÅLLA ORDNING PÅ MINA BRODERIGARNER

JAG ÄR INTE HOPPLÖS

 

 

 

 

 

 

Kom hem från yllebroderikursen med broderigarn  ( efsingar från sjalvävar ) En stor hög med snyggt flätade garndockor i en snyggt glidande färgskala. Tyckte  det var lite sorgligt att  det snart skulle förvandlas till en trasselhög med ett virrvarr av färger…hänga upp på nåt, helst lite separerade från varandra och får inte vara så glidigt.

Bomullssnöre, virknål, öglor !

Det enda krångliga var att snöret korvade till sig under virkningen så öglorna snodde ihop sig. Jag tror det var för att snöret var Z-spunnet, så alla tvåändstickare som har längtat efter att sticka med snöre kan jag rekomendera att gå på Citygross och köpa bomullssnöre för tio kronor per nystan..ett riktigt fynd!

Det var lite krångligt att jag inte orkade leta reda på en större virknål också.

 

 

 

 

3 kommentarer

Filed under Hantverk

3 responses to “Ordning och reda

  1. Himla påhittigt och vackert blir det att titta på de små flätade dockorna.
    Ingen pysselaktivitet för egen del – influensan härjar i mig. / Meta

Kommentera

