Trädet som ville växa uppochner

Himmeln fick bli snö och jorden moln

I går kväll klippte jag ett träd. En kanna grönt te med citrussmak, en hel veckas radioföljetong, jag hittade till och med rätt sax. Klipp klipp klipp. Mitt i andra avsnittet av följetongen upptäckte jag att trädet var uppochner! Rötterna i ljusa himmelen och kronan i jorden, visserligen stormar det ute men här inne på slagbordet ska väl inga träd blåsa omkull. Det blev några svärord innan jag uppräckte att det faktiskt var OK att himmel och jord fick byta plats..snö och mörk natthimmel. Det kan vara bra att vända uppochner ibland.

4 kommentarer

Filed under Hantverk, ull

4 responses to “Trädet som ville växa uppochner

  1. Fiiiint, det är ju så det sett ut ett bra tag, vitt på backen och mörk himmel, helt naturalistiskt alltså.

  2. Det är ju alldeles jätte vackert träd. Våra rötter eller vår livskraft är ju samma sak av två olika sidor som hänger så tätt samman fastän vi glömmer det ofta.
    På våren ser trädens kronor kraftfulla ut, fyllda med sprängkraft och sav. Det går att vända upp och ner och fram och tillbaka på det vi skapar så får det ytterligare ett nytt innehåll och en ny tanke föds inom en.
    Ditt träd just nu!!!

  3. Såg fullständigt naturligt ut i mina ögon, men även jag är väl upp och ner mellanåt så för mig är det inget ovanligt förmodligen. Tycker att det är en vacker bild, finstämd och lugn i vackra lugna färger.
    Kanske behöver vi alla vända upp och ner på tillvaron mellanåt för att få nya perspektiv och se saker o ting från en ny vinkel. Det är väl det som leder till utveckling och du är ju redan där ser jag.

Kommentera

