Nåltovning till morgonkaffet

Jag nåltovar fler kuddkorvar. Alldeles lagom till morgonkaffet, stick stick stick medan man lägger upp strategin för dagens lite större tovningsprojekt. Vilken ull, vilken färg och i vilken ordning, det krångligaste är hur, för jag vill göra ganska stort men ändå kunna rulla ihop från båda hållen. Skulle vilja veta hur andra gör när dom tovar stora ytor. Har anmält mig till en kurs på Filtmakeriet, då får jag nog lära mig det. Hoppas det fanns en plats kvar åt mig, jag har inte fått nåt svar än.

Utanför är det rött tema- en domherre äter lönnfrön och två steglitsar  plockar ullstrån ur en tott ljus ull som ligger på marken. Bygga bo bygga bo, det blir mjukt och bra för äggen.

5 kommentarer

Filed under Hantverk, Uncategorized

5 responses to “Nåltovning till morgonkaffet

  1. Hejs
    Du gör underbara saker men kolla den här länken så ska du få se på godis 😉
    http://anajskreativestagebuch.blogspot.com/
    En liten bit nedåt tovas ett rep el liknande och de gör det på bilmattor, tror jag. Mycket färger och mycket inspiration finns där 🙂

  2. Bonden

    Läste i land,att man kan gå på kurs i tovning av ull å Siden!
    kursen är i Hålland(åre)
    Kan man verkligen tova i siden?

    • Jag vet att man tovar PÅ siden, så det fäster ju men vet inte med bara siden eller blandat. Räknas silkesmaskar som en allmogeras och hur många måste man ha för att det ska bli en djurenhet?

  3. Bonden

    Ska kolla med jordbruksverket på måndag.
    Men ja kan tänka mig ca 35 miljoner typ,men tänk på att du måste kunna bevisa renrasighet samt va med i silkesmaskföreningen.

Kommentera

