Fler får i olika färger blir fint

Jag tovar och tovar och tovar, och vill göra större och större och större. Och lite olika färg på olika ställen blir mönster, inget komplicerat men jag blev ändå glad att alla färger låg kvar ungefär där jag lagt dom. Rulla rulla liten bulla..fast jag kunde bara rulla åt ena hållet för jag hade bara en stor pinnjalusi, och arbetet var för ostabilt  att vända i halvtovat läge. Veckränderna syns ganska tydligt på bilden, lite irriterande..inte att dom syns men att dom finns. En bra inte alltför tjock utflyktsfilt blev det i alla fall.

Å jag fick ett mail i dag att det fanns plats för mig på Filtmakeriets ullkurs HURRA!

3 kommentarer

Filed under Hantverk

3 responses to “Fler får i olika färger blir fint

  1. ewy

    Den där filten ser ut att bli nästan för fin att sitta ute på – ialla fall på marken. Jättesnygg. Glad Påsk!

  2. Snyggt! Jag älskar stora tovningsprojekt men det blir inte så ofta under den kallare årstiden. När ska du till Filtmakeriet på kurs? Jag har anmält mig till kursen i juni!

Kommentera

