ÖPPET HUS 2011

Ska vara med på en -Öppet Hus aktivitet nu i början på Maj. Det blev bestämt lite sent och som vanligt blir det lite stressat, karda,karda,karda…varför har man aldrig ”rätt” ull kardad? Solen var i alla fall frikostig med värme på förmiddagen, nu tassar vårregnet på köksfönstret. Men det är väl bra för vårsådden. Ullen blir så trevlig att karda när den är solvarm i alla fall om den fortfarande har lite  ( eller mycket ) ullfett kvar i sig.  Jag tycker bättre om att karda den så, är den för vältvättad blir det väldigt flygigt och far iväg åt alla håll och inte håller kardfloren ihop så bra heller.

Mitt tema är -Ullens egen färg och struktur. I ett försök att att vara lite effektiv gjorde jag skisser och hade planer, men hur kul är det egentligen? Inte alls faktiskt, blev mer frustration över att det inte blev som skissen. Fast jag vill ändå tro att tänkandet ändå var till någon nytta, det kanske blir en bra helhet när det är klart. Sen ska jag göra några sittunderlag till men det det kräver ju inte så mycket tankearbete. Men en solbeställning skickar jag nog iväg till vädergudarna.

Litet landskap av Värmlandfårets ull

2 kommentarer

Filed under Hantverk

2 responses to “ÖPPET HUS 2011

  1. Öppet hus! När, var hur?

    • ÖPPET HUS I NYKÖPING
      FIK- Förening i konst som finns här i Nyköping ordnar varge år ett öppethus-hos konstnärer- evenemang i början på Maj, i År är det 6, 7 och 8:e.
      Annons och karta kommer att finnas i lokaltidningen och information om deltagare finns på http://www.foreningikonst.se/ Jag kommer att finnas på Krokstugan väg 223.

Kommentera

