Ibland blir det krångligaste det lättaste

Har varit målare i dag – fuskmålare. Den lilla lokalen jag ska använda till Öppet-hus utställningen hade en gul färg som inte alls var bra för ullen så någonting måste göras, ignorera – otänkbart, tänka positivt att det blir nog bra ändå – gick inte, hänga upp tyg –  skulle inte bli snyggt, måla – känndes som ett stort projekt och rummet är ju inte mitt. Det blev målning i alla fall, fuskmålning, underarbetet bestod i att ta bort spindelväv. Sen målade jag över ALLT annat, tog en kopp te och målade en andra gång. Vått i vått, fast det är väl akvarell..jaja väggfärgen är ju också vattenbaserad. Hoppas det ser ok. ut i morgon för då det hängas upp på väggarna!

Packat å klart

1 kommentar

Filed under Utställning

One response to “Ibland blir det krångligaste det lättaste

  1. Åh vilket jobb. Jag förstår precis, ibland finns det inga val utom det som finns inom en. Helt rätt att måla tycker jag. Hoppas nu att det blir bra på ditt Öppna hus! Jag skulle vilja komma men det är för långt bort.
    LYCKA TILL.

Kommentera

