Fälttåg mot kirskålen

Ledig!

Två veckors majsemester, ska ju egentligen vara mellan hägg och syren men syrenen har inte slagit ut här ännu så det får räknas. Nu är det trädgården som gäller, jag har krig mot kirskålen. Just nu ser det ut som jag ska få en etappseger i stora rabatten, det är inget rättvist krig för jag gräver upp rötterna. Men inga krig är väl rättvisa, gick det att förhandla skulle jag göra det. Om jag får stora rabatten får ni vara ostört på hela vägen till komposten, utanför bersån och hela området på andra sidan vägen..fast kirskålen är girig, den vill väl ha ALLT. Men fanns det ingen girighet fanns det väl inga krig. Civila finns det också och dom ska ju inte behöva lida. Man får hålla koll på var paddan är för när hon blir rädd sitter hon alldeles stilla och är svår att upptäcka. Lätta att se är dom jätteröda små spindlarna och idag träffade jag en lite större precis tokgul spindel, den satt på en maskros och ”gömde” sig.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

