Solsken tårtor och får- vad mer behöver man

I går hade jag en bra ull-dag. Först var jag på besök i det Makalösa Filtmakeriet i Malmköping, sen hittade jag ett par bra kardor på en bakluckeloppis och på vägen hem stannade jag hos Bonden och gullade med alla fåren. Bonden hade åkt till Skåne i något ” cykla nedför berg”- relaterat ärende, med en kompis var där och fyllde år och bjöd på tårta. När jag sedan satt i fårhagen och pratade lite gräskvalité, saltstenar och – kan du klia mig bakom örat tack! gick det förbi en tacka som jag visste vilken det var bara av att se pälsen. Då kändes det BRA.

Nålar i tre olika grovlek fick jag med mig från Makalöstsnyggt uppradade i en bit wellpapp där alla så fiffigt fick en egen platsbiljett

Fortsatte på vad som skall bli en ko men ibland ser mer ut som en schnauzer, det gick i alla fall bättre med den nya grova nålen.

Fåren vill också seja HEJ till bloggläsare.

4 kommentarer

Filed under Får, Hantverk

4 responses to “Solsken tårtor och får- vad mer behöver man

  1. Jag ska också till makalösa filtmakeriet snart!

  2. är det filtmakeriet i Kilafors ni pratar om?
    Vad fina får, vad är det för ras?

  3. Hej!
    Vill bara tacka för besöket. Jättekul att du tittade in , och jag blev både glad och inspirerad av din visit.
    Sen kommer jag och tittar på din utställning som du pratade lite om. Säg bara till när den ska gå av stapeln.
    Ko huvudet ser intressant ut tycker jag och fåren är ju för söta.
    får har en lugnande inverkan på mig, så och även kor.
    Skulle inte ha något emot att ha egna så småningom.
    Varma hälsningar
    Moni

Kommentera

