Alan är min ull- hjälte

Var på ull och garnföreläsning i går. Det ska startas ett spinneri i Sparreholm, det är bara en tidsfråga nu. Dom har bestämt sig!  I går var Allan Waller där och föreläste, han har en sådan fantastisk förmåga att förmedla all den kunskap han har på ett lättbegripligt sätt. Jag kämpar lite med att lära mig sortera ullen..eller rättare sagt, vill kunna veta redan vid klippning och första tvätt vad de individuella fällarna kommer att passa bäst till. I går fick jag lära mig att man kan LYSSNA på ullen hur den låter – prasslar. Gick hem och lyssnade och prasslade och prasslade och lyssnade..men man lär sig väl inte ett språk på en gång.

Ull-hjälten Alan Waller

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Alan är min ull- hjälte

  1. Bara genom att titta på bilden av din ull-hjälte FÖRSTÅR jag att han verkligen kan ullens språk och förmår lyssna sig fram till olika egenskaper hos ullen.
    Jag fascineras av din kärlek till ullen och jag tror att du absolut har förutsättningar för att bli en bra lyssnerska!
    Lycka till
    Meta

Kommentera

