Kursförberedelser

Ska ha kurs på lördag, tovning förstås. Jag har inte haft någon kurs förut så det här är en provkurs och jag har redan lärt mig att det är för jobbigt ge alla kardad ull att starta med. I alla fall om jag ska karda den. Och i alla fall om det är jättelång finull, för mammamia vad trögvevat det var. De långa hårståna ville inte lämna varandra och när de väl kommit på själva rullen vill dom inte lämna den heller. Det gick så långt att att jag KLIPPTE upp ett flor i ren desperation. Undrar lite om man behöver ställa om avstånd eller nåt när man har väldigt lång ull. Vi får se om det är jag eller kursdeltagarna som kommer att lära sig mest av den här kursen.

Det ligger mycket muskelkraft bakom dessa kardflor

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Kursförberedelser

  1. Det låter som om det var utmärkt styrketräning att karda ull, ju längre desto bättre. Och mycket mera kreativt än att gå på gym.

  2. Ewy

    Lycka till med kursen – det kommer säkert att gå bra. Går på semester efter passet imorgon. Ha det! Ses i juli.

  3. Hoppas kursen gick bra! och att både du och kursdeltagarna lärde er av varandra! Jag är imponerad av ditt jätte-kardflor
    Hälsningar Meta

Kommentera

