Nu har jag lärt mig

Nu har jag lärt mig – att det är jätteroligt att ha kurs! Att få stå där i det gråvita rummet med sjöutsikt i de spröjsade fönstren och beskriva ullstråets vindlande färder till en homogen ihoptovad yta. Gud så poetiskt, men så kändes det. Det enda lite knöliga var Bonden, för hon ville naturligtvis inte följa kursplanen. Upplägget att börja med ett mönstrat sittunderlag funkade bra, alla gjorde olika mönster och kunde lära sig lite av varandra, ja inte Bonden då för hon gjorde en påse fast ihåliga saker inte stod på schemat förrän EFTER lunch. Efter lunch dekorerades påsen och några hattar blev till. Hattar är kanske inget nybörjarprojekt men vill man göra en hatt så vill man. Det såg lite mörkt ut ett tag då hattarna mest såg ut som slabbiga ullhögar med tentakler, men det ordnade upp sig och lyckan var fullständig vid dagen slut.

Bra bänkar, mycket fönster och spolbart golv och mycket koncentration

Snygg påse blev det..sen började Bonden tova på sig själv



Hattdags, visste ni att banankartongspapper är väldigt bra mallpapper, det löser inte upp sig så fort och är inte så glidigt.

          PROVA???  OK!

4 kommentarer

Filed under Hantverk, Kurser, ull

4 responses to “Nu har jag lärt mig

  1. Det blev kanon verkar det som!!!

  2. Kursdeltagare som inte följer planen, det är roligt, tycker jag!

  3. Bonden

    Funderingar kring kroppstovning.
    Känsla av att det inte riktigt va ok att jag tovade på mig själv(armar å ben) under kursen.
    Jag tycker dock det var både snyggt och skönt,varmt.
    Kanske lite varmt nu i sommaren,men till vintern-mmm..
    Då, i vinter kan ev renligheten bli lite si så där. Kodynga,mjölk(mina fjällnära),förlössningskladd(fårens lamningar)slakten,har redan provat,blev för kladdigt med blod å sånt. Ja lite av varje.
    Ev kommer de kanske lukta lite,ja typ surt.
    Kroppstovning går utmärkt att ducha med,dock inte att bada i sjöar,då man är i vattnet längre stunder,dom krymper.

Kommentera

