Stora kroppstovningsprojektet del 1

Undrade vad jag skulle göra den här gången i stället för att städa och kom på att jag faktiskt har förberedelser att göra. Det står ett kroppstovningprojekt och väntar bakom den sista arbetsdagen. Förut gömde sig projektet bakom en hel hög med arbetsdagar men nu har högen av arbetsdagar blivit mindre så Projektet börjar bli mer synligt. Ett praktisk problem var såpan, den är ju inte så snäll som man tror. Ganska frätande faktiskt påpekade Bonden som skall bli intovad. Så förberedelse nummer ett blev att se om det går lika bra med hårschampo. Nummer två var att se om lite förtovade tunna flor redan lagda i två lager skulle funka bättre än lösa kardflor. Båda funkade alldeles utmärkt, som bonus fick jag både rena och masserade fötter. Att det inte blev städat vet jag inte om det var någon bonus men det får jag väl göra någon gång när det inte är kvällssol på trappen.

 

 

Tovad toffla i motljus, det är vackert de

 

1 kommentar

Filed under Hantverk

One response to “Stora kroppstovningsprojektet del 1

  1. Vackert och spännande 🙂

Kommentera

