Ullens egna färger och strukturer

Nu är det gjort! Kardat, rullat,kardat, misslyckats, kardat, rullat, blivit nöjd..ändrat mig och till sist LÄMNAT IN. Sörmlandssalongen – jurybedömd konstsalong där man får lämna in om man är sörmlänning

-Oj tovat, det är det första tovade som kommit in. Förmodligen det ända också tänkte jag och ångrade att jag åkt dit. Men det bra är att inlämningen ändå sporrade till att starta ett projekt jag haft i huvudet ett tag. Projekt bilder – Öppna Landskap, bara ullens egna färger och olika strukturer. Det svåra visade sig vara att man frestades att lägga på för mycket kulörer..ta bort ta bort och ta bort ännu mer. Våga lita på materialet!

En till bra sak är att de bilder som inte blev som jag tänkt mig är ju tovade jämna sjok och kan användas till något kul..kanske tofflor eller ett roligt broderiprojekt..så rullar det på då.

 

 

Glidande färgskala-underbart.

ÖPPNA LANDSKAP – Botten pälsfår, kulör och struktur värmlandsfår

1 kommentar

Filed under Utställning

One response to “Ullens egna färger och strukturer

  1. Lycka till med Sörmlandssalongen! Som vanligt missade jag att lämna in något, har lite dålig koll här borta. Men ska i alla fall fösöka ta mig tid att åka till Eskilstuna och titta.

Kommentera

