Sörmlandssalongen ville inte ha fårhår

Sörmlandssalongens jury ville inte ha fårhår på väggarna och jag vill inte ha fårhår i stekpannan..jag vill ha en verkstad! Jag kryssar i köket mellan korgar med kardad tomteull, en banankartong okarnad natursudieull, jättebra vit mönsterull, nyklippt svart lammull, lockig pälsull, rak mycket vacker ull från tacka nummer 55. Nästa utställningsdatum närmar sig så nu får jag ha det så här ett tag. Stekpannan som har sin plats på spisen kan man vända uppochner så slipper man fårhår i den när man ska stekta äggen. Disken och diskstället får vara….någon annan stans. Fast de dagar det är varmt och soligt kan man ju stå ute, det är skönt men det blir mycket bära fram och tillbaka och längre till varmvattnet blir det ju. Så helst av allt vill jag ha en verkstad med varmvatten, en jättestor diskbänk och golvbrunn. Men jag har ju en stor rostfri balja och tvättbänken min pappa gjorde för 30 år sen, det är ganska ok. de me.

Man får samsas med balsaminerna, blir dom arga spottar dom frön i tovningen.


 

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

