Äntligen bollfransar

Två veckor kvar till vernissage, trasslar mer och mer in mig i lampskärmar och ståltråd som inte vill samma som mig. Har i alla fall gjort en med ullvolanger och bollfransar. Bollarna fick sys på en och en för dom måste ju dingla, det är väl själva grejen med bollfransar. Gjorde av bra farten en med blommor också men nu får det vara slut med gulligheten, en skomakarlampa i ull – går det?

Just nu blir det mesta ur lampskärmsperspektiv

Den här vill jag också ha med men jag vet inte hur än. Katten som tagit fasta på fjädertemat lade en hög med fjädrar och ett fågelben på trappan i går, kan jag använda fågelbenet eller blir det makabert? Den kanske kan få heta Kattens lampa.

Lämna en kommentar

Filed under Hantverk, ull, Utställning

Kommentera

