Ullblommor till värdstovningsdagen

I morgon är det världstovningsdagen! Ska jag vara ärlig så vet jag inte exakt vad det innebär, jag vet att temat är rött, blått och lila. Inget bra tema för mig som inte vill färga. Men har man nu en utställning med tovade saker så måste jag ju passa på att uppmärksamma…det är ju som en namnsdag eller kanske en födelsedag som skall firas. Satt ute i solen i går och gjorde blommor av restsnuttar. Tänkte dela ut dom till utställningsbesökare, så långt lagret räcker får det väl bli..hinner göra några till i dag.

 

 

4 kommentarer

Filed under Hantverk, ull, Utställning

4 responses to “Ullblommor till värdstovningsdagen

  1. Synd att jag inte kan komma i morgon. Det ät inte bara blomman som lockar. Gillar din blogg och lycka till med utställningen.

  2. Färga är det roligaste som finns men inte särskilt skonsamt för miljön på flera sätt. 😉 Dina blommor är underbara! Magnolior helt klart!
    Hur fixade du tillfällen att ställa ut?

Kommentera

