Hemslöjden 100 ÅR

Ser du löven för alla träd?

Ja de här löven kommer i alla fall att synas för dom är jättestora! Jättemånga kommer dom också att bli, 2000 stycken. Jag fick ett mail från hemslöjdskonsulenten med ett erbjudande om att göra ett av de 2000 löven till 100 års utställningen på Liljevalchs. Jag tackade glatt JA och tänkte att det kan man ju alltid brodera nåt snyggt på. I min tankevärld såg lövet ut som ett lönnlöv och var ungefär 25 x 25 cm. Inte vet jag varför jag inte tog reda på hur lövet såg ut..kanske ville jag ha en överaskning, och det fick jag. När jag klev in på kontoret för att kvittera ut mitt löv låg där staplar med stora droppformade träkonstruktioner. Ojojoj vad det hålls på här då tänkte jag innan det långsamt gick upp hör mig att DET HÄR var löven. Men det var ju bra att dom var så stora för då blir det ju MER roligt att göra. Fast ett litet snyggt broderi är det inte längre tal om, det får bli nåt tovat i stället. Fast just nu tycker jag mest att det ser ut som det en mall till en katt.

7 kommentarer

Filed under Hantverk, Utställning

7 responses to “Hemslöjden 100 ÅR

  1. Lottaa

    Åh va roligt,jag såg också om det där och funderade på vilka som fick vara med.
    Men jisses va stor !

  2. Jaha såååå stort. Jag har också anmält mig och tänkte nog som du sisådär 25 x 25 cm. PÅ bilden ser det ut som om det är 75 x 50. Jag tänkte att det räcker väl med lilla vävramen! Men det blir till att tänkta till igen och använda stora vävstolen verkar det som! Men kul ändå, eller hur?
    Jag tror alla får vara med.
    /Meta

  3. Lottaa

    Jag mailade dom och får ett löv men inte förrns om två veckor då de får in nya, som hon sa.
    Det ska bli skoj.

  4. P

    Vad roligt ! Ska bli kul och intressant o se vad du ska hitta på med ”ditt” löv. Är helt övertygad om att det kommer att bli jättefint.
    Hundarna saknar dig !
    Pia

  5. De här löven inspirerar så just nu för det pågår aktivitet om de/det i mina tankar. Jag ska såklart inte göra mer än ett, men jag är jättenyfiken på din och alla andras arbetsprocesser, för att inte tala om det färdiga träden. Det måste bli j ä t t e träd tänker jag. Tänk om vi som pratar om detta skulle gå på den slutgiltiga utställningen tillsammans, vilken fest! Jag måste definitivt ta mig till Största staden när det är dags.
    Nu tillbaka till annat.
    m.

Kommentera

