Städproblem

Men kan man aldrig SLUTA någon gång!

Har haft galleripassningsdag i dag och bedömde  att det förmodligen inte skulle behöva göras några fler tomtar i år. Skönt att få städa undan  kassar med ull, högar med kardad ull, korgar med tomteskägg  kardbänk, kardmaskin och rensa avloppet som det alltid blir stopp i efter en intensiv tovningsperiod. Längtade lite efter att få ha ett tomt arbetsbord att fylla med något annat tex. tyg. Men i stället för att städa undan alla udda ullrester från arbetsbordet så tänkte jag att man kunde ju göra en sista tomte av spillet. En tomte, två tomtar, tre tomtar..efter tre småtomtar och halvvägs  in på den fjärde ger jag upp för idag, får tänka ut någon bättre städstrategi till i morgon.

2 kommentarer

Filed under Hantverk, ull

2 responses to “Städproblem

  1. Jag förstår att du får ny inspiration/städlust! När jag ser bilden av din ateljé begriper jag hur det kan gå. Det är skönt att städa undan efter en intensiv period, men visst kommer den nya lusten tillbaka!! Det är det som är så fantastiskt det tar aldrig slut. Tycker jag i alla fall.
    Trevlig städdag önskar jag dig.

  2. Det går ju inte att slänga material heller, man kan ju göra något av det. Ju. Och det man klippt bort går ju också att ha till något. Och det tar aldrig slut och det blir aldrig färdigstädat för man hittar ju alltid något nytt att greja med. Ibland är det lite jobbigt att vara kreativ. Men kul.

Kommentera

