Det blir något även när man inte tänker

DAGEN EFTER

I går var det en krävande dag för hjärncellerna, tovningskurs. Man vill ju att det skall bli bra, att kursdeltagarna blir inspirerade och får så mycket kunskap med sig hem att dom kan fortsätta på egen hand. Några ville ha en uppföljningskurs och det är ju kul, då får jag väl se vad jag lärde ut! Efter att i bilen ha stuvat in hinkar,gummimattor, brödkavlar, pinnjalusier, ullkartonger och bullar vi inte hann äta upp var jag så trött att det enda jag orkade var att äta upp bullarna. Hjärncellerna var inställda på ull och tänkte minsann inte göra något så ansträngande som att byta spår  så det blev ljudbok och nåltovningsnål. Tänka var det inte tal om men jag behöver en till ryggkudde till kökssoffan. Men helt plötsligt hade kudden fått öron och då är det ju ingen kudde längre. Den får väl vila där i ullen ett tag så får vi se vad den vill bli.

 

Lämna en kommentar

Filed under Nåltovning

Kommentera

