Det började med en stjärna

Väntrumsbroderiet

För några månader sen skulle jag sitta i ett vänrum ganska länge, det kan vara rätt tråkigt. Först kan det vara rätt kul, kolla in de andra som sitter där kanske prata med någon om det går. Sen kan man ju läsa Hänt i Veckan, men det är ju inte kul så länge. Den här gången var jag förutseende och tog med ett broderi, det startades upp i just det här väntrummet så sen fick det heta väntrumsbroderiet. Nu har det åkt runt i min väska och fyllt ut tråkiga stunder med små kedjestygn. Det var bara ett krav på broderiet och det var att det skulle passa något så när bra ihop med en matta och en stol. Broderiet  är klart nu och det känns lite konstigt, för det har ju åkt med mig ett tag. Nu ligger det där på sin stol i alla fall och stolen står på mattan och snart kommer Katten att lägga sig och håra ned det. I kväll är det syjunta och jag får väl börja på ett nytt.

 

4 kommentarer

Filed under Broderi

4 responses to “Det började med en stjärna

  1. Så fint! Jag gillar att du har sytt ihop olika tyger till botten.

  2. Jaa så gör de ju, de små ”odjuren”, har två som älskar att ligga på yllesaker och håra ner.

  3. Petra

    Vackert! Tack för ditt besök idag! 🙂 /Petra

Kommentera

