Jag vet inte om barn leker med käpphästar nuförtiden

Men det är roligt att göra dom.

Det har ett tag galopperat omkring några käpphästar i den kreativa delen av min hjärna och nu har i alla fall en av dom skuttat ut. Kul att göra och inte
 så svårt heller. Den här tog chansen att skutta ut för jag ska på festival och blev erbjuden att ta med mig lite ”roliga” ullgrejer för en liten utställning. Så nu blir det Tuppen, Hästen och djuret som lite ser ut som Sniff som åker med till Vildrosfestivalen. Ett stort träd tror jag ska finnas på hyllorna också, det kan dom få med sig så dom har något och samlas runt.

Jag vet inte om barn leker med käpphästar längre men jag tror det här kan vara roligt att göra tillsammans med barn för det är enkelt och blir ett fantasieggande resultat. Inte tar det så lång tid heller och det är ju ibland en fördel. Och det måste ju inte bli hästar, det kan väl bli monster, rymdvarelser eller kanske en katt…när jag tänker efter skulle man ju för den ambitiösa kunna lägga till lite broderi också eftersom den ihopvalkade ullen är ett bra broderiunderlag. Och så skulle man kanske kunna….ja man kan göra vad som helst!

Två lager räcker att lägga runt mallen och löst utstickande delar petas in under det översta lagret.

Gnugga- rulla och håll koll på kanterna

Öron och sådana lösa saker kan stickas in så tovar de fast

Centrifugera, torka

Näsa, ögon fixa till öronen

Ja, kul har jag haft i alla fall

4 kommentarer

Filed under Hantverk, våttovning

4 responses to “Jag vet inte om barn leker med käpphästar nuförtiden

  1. En så uttrycksfull kuse med sug i blicken! Jätte fin och en käpphäst som heter duga!

  2. Helene Andersson

    Helt underbar!!!! Jag blir så inspirerad 🙂

Kommentera

