Att samarbeta med en elektrisk kardmaskin

I dag har jag försökt att förstå hur en elektrisk kardmaskin arbetar, men jag vet inte, vi pratar inte samma språk liksom. Det var helt ok. så länge solen sken och man kunde sitta där och peta in små tussar i sakta mak. Men när solen gick i moln och det blev kallt så upptäckte man att det faktiskt inte gick speciellt fort och inte blev man varm av att veva heller. Lättast gick det med ”55:ans” raka ganska grova ull, den lockiga pälsfårs-lammullen bara stannade upp maskinen hela tiden fast den var grovkardad innan och jag matade i lite i taget. Vi får nog jobba lite på vår relation den elektriska kardmaskinen och jag.

Det blev en liten hög kardflor i alla fall

2 kommentarer

Filed under Hantverk, ull

2 responses to “Att samarbeta med en elektrisk kardmaskin

  1. Ewy

    Floren är ju fina i alla fall så totalt osams kan ni ju inte vara – maskinen och du. Hej förresten, hoppas allt är bra. Ewy

    • Hej Ewy, nej helt osams r vi inte men jag kan inte sga att vi utgr ngot effektivt arbetsteam. Jag har semester den hr veckan ocks och avslutar den med att ka p folkmusikfest i Stjrnsund. Skulle du ha ull fresten..hmtade ull i snygga gr nyanser i gr. Men det vore kul att trffas nt nd. S kan jag hlsa frn rosen jag fick av er frra ret att den mr bra och har fina blommor!

Kommentera

