Snart är det kallt på golven..eller min stortå sticker ut ur tofflan.

Mina tofflor kommer aldrig att ta några skönhetspris. Men snart är det vinter och jag behöver ett par nya. Men det är skönt, dom blir lite kravlöst hopkomna av bitar som blivit över. Och alltid lär man sig nåt. Den här gången lärde jag mig att när det blir på tok för stort och man inte har någon lust att göra om så kan man dra ihop det med en massa stygn sydda bredvid varandra. Sydda i en  avvikande färg blir det helt OK. Varmt blir det nog också för det blir tjockt och mycket lyft mellan lagren. Om jag någon gång ska göra en val så ska gälarna vara gjorda i den här tekniken. Men herregud, har valar gälar egentligen det är ju däggdjur. Men dom har ju något på sidan av huvudet där i alla fall som är veckigt. Det kanske är vattnet som rinner ut där när dom silar plankton och småfisk. Jaja. Eller så kan man ju gå ned i storlek och använda det som snygg strkturdetalj på en mössa eller en riktigt varm väst eller nåt.

Man får tänka sig ett tunnare material och jämnare sytt

Men jag gillar modellen som man bara kliver i och glider ur utan att men behöver böja sig. Den formar sig efter fötterna när man börjar gå i dom.

Lämna en kommentar

Filed under sömnad, våttovning

Kommentera

