100% ULL på Växt & Trädgård

I dag har jag lastat in mossiga grenar, hästen, gåsen, stora katten, en hög mattor, en jättestor lampa och småfåglarna i bilen. Jag är glad åt min nya bil som inte blev mindre än den förra utan större. Jag hade fått plats med några kor också. Det är utställningsdags, fast ingen vanlig galleriutställning. Jag ville mer bygga upp en miljö, jag tycker om att bygga upp ett scenario där betraktaren får vara delaktig med sin egen fantasi. Jag fick ”fria händer” i en kaminhörna, kaminen står i en trädgårdsbutik.  Innehavarna är noga med det estetiska så här står växter och inredningsdetaljer lite vilsamt vackert arrangerade i lokalen.Tänk vilka tillfällen livet har att erbjuda! Min tanke var ullsakerna skulle glida in och ställa sig i kaminhörnet och se hur naturliga ut som helst..och det funkade, HURRA! Va glad man blir. Missräkningen var att jag broderat en jacka i onödan för den passade inte in…så kan det gå. För löst tovad blev den också så den lossar hår som en isbjörn i Sahara.

För de som bor nära Nyköping och vill se utställningen eller köpa en fontän kan här tilläggas att kaminhörnet är på Växt & Trädgård som ligger på Spelhagsvägen 4

tovade fåglar

2 kommentarer

Filed under Hantverk, Uncategorized, Utställning

2 responses to “100% ULL på Växt & Trädgård

  1. Fint, och kul. Katten gillar jag mest, den är verkligen stolt Katt.

  2. Så ståtlig katt och många många vackra konstobjekt du har tillverkat Karin. Hoppas att det blir/blev lyckat, med mycket klirr i kassan.

Kommentera

