Adventsstjärna

Jag borde göra änglar eller tomtar eller nåt annat som jag inte ens kommer ihåg vad det var. För om en vecka är det första advent och stora julmarknadsdagen. Men den här söndagen behövde bli en sådan söndag när man inte MÅSTE göra någonting. Och då minsann  skuttade det fram ett litet projekt som tålmodigt har legat och väntat i flera år. Jag har efter min mamma en kartong marmorerade papper i de mest fantastiska färger och mönster. Ovanpå den kartongen har jag lagt en gammal adventsstjärna för att jag skulle vilja göra en ny..av de marmorerade pappren. Några gånger har vikt ut stjärnan och vikt ihop den igen för det sett för komplicerat ut. Det hade jag gjort den här gången också om inte någon annans tålmodiga och noggranna hjärna hade talat om för mig hur det skulle gå till. Det var faktiskt bara att pilla sönder den gamla stjärnan och rita av..fast väldigt ordentligt för det måste stämma i alla vinklar. Sen öppnade det sig en massa roliga möjligheter med håltänger, papper i olika färger, tyg, broderier och spetsar. Men först av allt med mammas marmorerade papper!

 

Lämna en kommentar

Filed under Hantverk, Uncategorized

Kommentera

