Nu gör jag inga mer tomtar!

För några dagar den sa jag – Nu gör jag inte fler tomtar ..eller änglar..eller fåglar. Fast tar fåglarna slut på utställningen kommer jag säkert att göra en fågel till i alla fall. Fast jag tror inte folk har tid att köpa fåglar nu, det ska ju kokas knäck och bakas vörtbröd. Själv blandade jag tranbär och surdeg i vörtlimpan och kände mig trendig. Sen skulle arbetsbordet röjas efter två månaders nåltovningsprojekt. Ett bra sätt att bli av med blandade ullrester är att helt enkelt nåltova ihop dom till en konform och göra en tomte av…men jag skulle ju INTE göra fler tomtar! Det blev en nåldyna till tovningsnålarna i stället. Men sen gick det inte längre för kvar på bordet låg en hög med finkrusig fjädrande Svärdjöull. Undrar om man kan göra som ”typ” garntomtar av kardflor? Det kunde man, så blev det en tomte till. DSCF2377

DSCF2374

Lämna en kommentar

Filed under Hantverk, Nåltovning

Kommentera

