Alltid lika söta!

Nytt år nya lamm. Nya lamm är alltid söta och tuggar alltid på skosnören. Sen blir dom alltid stora och blir någon kvar som bagge så blir jag alltid rädd för dom. Jag skulle vara lite rädd för en aldrig så snäll bagge också. Tänkte på det idag när jag satt där i halmen med högdräktig tacka som i princip tryckte in mig i väggen och en annan som klev på mina ben medan en tredje röck  lite försiktigt i min mössa att jag faktiskt inte hade en tanke på att de här skulle kunna göra mig illa. Men det kanske är så enkelt att baggen faktiskt skulle kunna göra ganska ont men aldrig en tacka. Och kanske vet överlevnadshjärncellerna det. En sak är i alla fall säkert och det är att det ALLTID bli röda värmelampsbilder när det är januarilammning.

lamm

1 kommentar

Filed under Får

One response to “Alltid lika söta!

  1. ….det lilla lammet kan inte vara annat än gulligt.

Kommentera

