Yxat till ett tovträ

Det har gått bra att åka skidor nu ett tag, ingen ny snö och väldigt lite blåsväder. Spåren har legat där dom blev lagda i två veckor nu. Men nu kommer det mer snö och blåser gör det så bara forsar in kallluft i köksventilen. Då får man börja om och göra nya spår igen…fast i dag har jag gjort spår i trä. Det pratades om att göra Robinhood- hatt här i går och jag tänkte att man nog behöver ett tovträ som hjälp och handräddare. Jag har inget tovträ men jag har en gammal sälg som delvis har lagt sig ned på marken, den fick bidra med en tjock gren i lagom vinkel. Yxa, yxa, tälj, tälj…träspån i kökssoffan och plåster på fingret. Kanske det blev för stora och djupa spår, det får vi se (alltså inte i fingret). Men sälgen ligger ju kvar och kan nog tänka sig att ge mig en ny böj om det behövs. Då får man börja om och göra nya spår igen.

DSCF2558

DSCF2562

DSCF2568

Lilla yxan från Hultafors är en bra vän

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Lämna en kommentar

Filed under Hantverk, Tälja

Kommentera

