Det finns nåltovning, våttovning och bersåtovning

Maj. Då är det inte sommar än, då är allting som man ska göra i sommar framför i tiden. Helt plötsligt är det Juni och syrenberså-sommar och man kan sätta igång med att göra det där sommriga.  En del saker får man smygbörja med för det blåser fortfarande kallt från norr och jag kan inte säga att badvattnet är varmt fast det blåser pålandsvind och fikat är packat i cykelkorgen. Men i syrenbersån är det sommar för där blåser det inte och taljoxen har ungar i holken. I syrenbersån kan man sitta och nåltova för där blåser inte ullen iväg, det är helt otroligt vad  lite vind det behövs för att flytta på en tuss ull! Jag gör fåglar det passar sig bra när det fortfarande är så många som sjunger. Vi har en spillkråka också, den sjunger inte den är mer som en huligan med sitt träfliseskvättande och höga metalliska päslbandsläte. Inspirerad av huliganen och tranorna gör jag en fågel som inte ber om ursäkt för sig.  Taljoxen bajsade på bordet så det skvätte. Jag får väl ta det som en kommentar, man får tycka vad man vill!

nåltova

1 kommentar

Filed under Hantverk, Livet på landet, Nåltovning

One response to “Det finns nåltovning, våttovning och bersåtovning

  1. Så läcker. Och så skönt det är att sitta ute. Jag brukar sitta på altanen och spinna. Då både ser jag och hör fåren.

Kommentera

