Jag säger som Meta

DET ÄR ROLIGT ATT GÖRA MATTOR!  Extra spännande blir det när man lägger mönstret först så att det hamnar underst i lägget. Då ser man det inte förrän mattan är så stabil att den kan rullas utan stöd av plast eller vad man nu rullar med. Och då ser man ändå bara en bit i taget. Helheten ser man inte förrän man kan vända på hela stycket. Nu har jag inte gjort så komplicerade mönster än men är men är sugen på att gå några steg till i svårighetstrappan.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

3 kommentarer

Filed under Hantverk, våttovning

3 responses to “Jag säger som Meta

  1. det är ju det jag säger, skicklig toverska är du! Vilken rolig matta det blev. Förstår spänningen vs medvetenheten om vad man håller på med mitt i skapelseprocessen, det är är roligt!

  2. pia

    Jättefin ! Kul med färger / Pia

Kommentera

