Premiärull!

Båvens Spinnhus

Har varit och hämtat första leveransen ull från spinneriet. Ja nu är det ju garn dom ska göra i första hand men jag stickar ju inte jag tovar, men tvättar och kardar gör dom ju i vilket fall som helst. Och här hos mig har det fallit sig så att jag inte hinner karda allt själv. Snälla var dom som hjälpte mig med det här fast dom inte riktigt har kommit i gång än. Jag blev liksom premiärkund, men man fick ingen premiärchampagne utan i stället fick man ta sig en simmtur i sjön medan dom hade möte och åt saffransbullar. Men vad är väl sur champagne mot en hel sjö fylld med sommarljummet vatten! Och saffransbulle fick jag också.

Försökte förklara för Katten hur fantastiskt detta var men det är svårt att imponera på katter.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

1 kommentar

Filed under ullspinneri

One response to “Premiärull!

  1. Det är synnerligen svårt att imponera på katter. Möjligen att det kan gå om man kommer med något riktigt mumsigt…

Kommentera

