Ullfestival i Sparreholm

Nästa vecka är det Ullfestival i Sparreholm. Vi var där förra året Hästen och jag. Få se vilka som vill följa med i år, Hästen vill i alla fall  med igen och Hjorten, fast då vill den ha snyggare öron.  I år blir det ännu roligare för nu har ullspinneriet kommit i gång. Jag har redan fått en omgång kardad ull därifrån och den låg så fint skiktat i floret att det var en fröjd att hantera. Lätt att välja och lätt att lägga! Och lätt att välja lokalproducerat.

Hoppas jag får tillfälle att gå med på en visning också för jag missade invigningen för några veckor sen.

Och en vecka ska jag väl hinna göra ett par snygga öron på.

DSCF3342

DSCF1139

Ullfest2013

Lämna en kommentar

Filed under ullspinneri, Utställning

Kommentera

