Ett spinneri nära mig

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

Har fått en leverans garn. Ser väl inte jordens spännande ut men det känns premiärspännande! Båvens Spinnhus börjar leverera, eller har i alla fall levererat det här åt mig. Nu är ju inte jag världens mest passionerade garnmänniska eftersom jag inte stickar eller gör så mycket annat med garn heller för den delen, men jag drömmer om en tjock stickad tröja som är som en jacka av ett får som stått lutad mot min axeln och vill bli kliat på ryggen. Mosstickning eller nåt..lite knottrigt lite rutigt. Och det finns ju andra som stickar, man behöver väl inte förverkliga alla drömmar själv.

2 kommentarer

Filed under Hantverk, ullspinneri

2 responses to “Ett spinneri nära mig

  1. Jättefint garn. Och vill du inte sticka själv får du väl hyra ut jobbet? 😉 Det finns inget som går upp mot ull och yllekläder. Varmt, svalt, torrt och fuktgenomsläppligt. Jag bara älskar. =)

Kommentera

