Ulv i fårakläder

DSCF3716

Men det blev mer som en hund och ska jag vara riktigt ärlig så hade jag lagt åtta bilder på räv på skärmen, så kan det gå. Jag vill ett och ullen nåt annat, vi får samarbeta. Men räven var ju röd och min tovefäll var ju grå, man tänker och tänker och sen blir det ändå inte som man tänkt. Men nöjd kan man ju ändå bli och då undrar man ju om det är helt onödigt att tänka eller om man tänker på fel saker. En bra sak tänkte jag på i alla fall och det var att smala av stommen ganska mycket när jag såg hur yvig tovefällen blev. Skumgummistomme är bra när man gör stora saker men den vill ogärna ändra form så det är kanske där man ska lägga det mesta tänket. Sen går det ju liksom av bara farten.

Tovade en rakhårig fäll på kardad bottenDSCF3591

DSCF3648

Fast ögon är lite krångligtDSCF3687

DSCF3693

1 kommentar

Filed under Hantverk, våttovning

One response to “Ulv i fårakläder

  1. Men oj, den var nästa för bra. Riktigt snyggt.

Kommentera

