Det börjar bli mörkt och kallt ute

Och blåser gör det också. Ullen flyger iväg och man blir stressad, snart är det mörkt och det är inte färdigrullat än. 

I dag har jag fixat en enkelt tovbord, fast bordet hade jag redan. Det är vattnet som är problemet, man vill inte ha allt vatten på golvet. Man kan plasta men jag vill ha nåt mer hållbart och stadigt och som sagt var – inget vatten på golvet fast jag slabbar på ganska rejält med vatten. Det funkade bra, jag är nöjd. Man kunde gå in och ta en kopp te när utlägget var klart, fast det började bli mörkt och blåsigt. Hämta varmvatten och ta sats! Rulla rulla. Jag var så upptagen av se om kopplingen skulle hålla tätt att jag glömde hälla såpa i vattnet. Det tovade ihop bra ändå..behövs såpa?

För att göra ett vattentätt tovbord behöver man några hål, en vattenslang, en stuvbit plastmatta en slangkoppling, en häftpistol. Slangkoppling hade jag en som använts för att med en trädgårdslang ta vatten från kökskranen.

Ett hål sätter man i bordet och det andra i plastmattanDSCF3828

I hålet i plastmattan sätter man den kopplingsgrej som förut var skruvad på kökskranen

DSCF3835

Och den kopplingen passar så fiffigt i en gardena-koppling som sitter i hålet i bordet

DSCF3841

 

Plastslang och hink. man måste ju ha en kant och eftersom det fanns en slang i närheten fick den bli fasthäftad i mattan.DSCF3846

 

DSCF3843

 

Sen kan man återgå till den fantastiska ullen igen!DSCF3851

Lämna en kommentar

Filed under Hantverk, våttovning

Kommentera

