Spikar och skruvar

Och sågar, lite snett ibland fast i dag har det gått ganska bra. Bara ett hörn som blev snett men det gick att fila till. Jag har fått gersågen justerad av en man med en pytteliten vinkelhake, och jag tycker faktiskt jag har svurit lite mindre i dag. Två veckor kvar till vernissage och allt som behöver någon form av ramar ska få det nu för gör jag det på slutet när jag är stressad så sågar jag hörnen åt samma håll så dom blir raka. Och så har man tagit sista virket och det är långt till stan. Spikar behöver jag i alla fall inte vara orolig för. I arvet efter min far ingick ett otroligt brett sortiment av små spikar i olika metaller och storlek på sina huvuden. Dom minsta är små som fluglortar och mina fingrar känns helt plötsligt orimligt tjocka och klumpiga. Men jag har inte slagit mig på tummen och jag har inte tappat skruvlådan på golvet. Det hade jag också garanterat gjort om jag varit stressad.

DSCF4079

 

DSCF4078

 

DSCF4081

Lämna en kommentar

Filed under Hantverk, Utställning

Kommentera

