Hur ser man ut!

Jag vill göra ögon, ögon som ser, ögon som tittar, ögon som är lite läskiga. Ögon har jag ju gjort förut. Koögon,hundögon hjortögon och hitta-på ögon. Ögon som ögon tänkte jag och gjorde ett dussin i varierande färg. Det blev ett jättesött litet djur..Men det skulle ju vara människoögon! Spegel spegel på väggen där- hur ser man ut egentligen? Är lite förvånad över hur dålig koll man har på någonting man ser så ofta. Och hur tänkte jag när jag gjorde GULA ögon..det är väl inga människor som har gula ögon! Och inte har man så stor iris, och föresten var det mycket enklare att göra iris och pupill sist, inte först. Va mycket man tror och vad lite man vet!

DSCF4943

DSCF5012  DSCF5044  DSCF5057

1 kommentar

Filed under Hantverk, Nåltovning

One response to “Hur ser man ut!

  1. meta

    intressant ögonstudie, ja det är inte lätt att ha koll på hur det verkligen ser ut, men du vilket fantastiskt porträtt du har gjort. Du är så skicklig på att gestalta tycker jag! Lycka till med resten. Hoppas jag får se hur det utvecklar sig.

Kommentera

