Ja ja vet inte ja

Det här med ögon är inte så lätt, dom ska ju titta åt samma håll också. Man behöver bara ändra pyttelite så blir dom vindögda eller så tittar dom på nåt annat långt borta snett över min högra axel. Jag kom på efter ett tag att det var lättre att uppfatta ögonens positioner om man tog en bild med kameran och tittade på den. Fast dom ska se den här sen ska ju inte gå runt med en kamera och titta genom….Jag ska nog göra Cykloper i fortsättningen, hette dom inte så de stora jättarna med bara ett öga?

Tovade ögon

tovade ögon

tovat öga

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

7 kommentarer

Filed under Nåltovning

7 responses to “Ja ja vet inte ja

  1. Att ögonen tittar åt olika håll lär vara något som konstnärer strävar efter. Då ”ser” konstverket på en var man än står som betraktare. Mina farföräldrar hade en tavla med en gubbe på som alltid följde en med blicken – jag var livrädd för den när jag var liten…

  2. nathaliesjogren

    Görsnygga. Vilket konstverk

  3. Fantastiskt! Jag tycker det ger ett starkare intryck om ögonen är såsom de är nu för jag börjar undra vad ”de” tittar på och vad var och en ser. En del har längtan i sin blick……ut från fångenskap??

  4. Till Laila kan jag säga att jag också undvikit att gå in i ett rum på kvällen på grund av en sån tavla ( i vuxen ålder 🙂
    Jag hade tänkt att när jag står framför ska de titta på mig, men det är ju också bra att betraktaren får lägga in sina egna funderingar Tack för uppmuntran och respons!

  5. Karin jag tycker de är så fascinerande att jag häpnar när jag ser bilden på dessa figurer. I verkligheten gissar jag att de är än mer inträngande med sina blickar. Jag tänker att de flesta människor har ett aktivt och ett passivt öga och det är just det du har fångat. Om ögonen skulle vara alldeles lika tror jag intensiteten försvinner. De är super fina.

  6. Tack för support, nu skickar jag iväg dom till juryn!Jag räknar inte med att bli en av de utvalda men det har ändå fått mig att göra något jag inte skulle ha givit mig i kast med annars.

Kommentera

