Hundväder Gråväder

Varför heter det hundväder när det regnar, blåser och är allmänt vad vi kallar för dåligt väder. Jag googlar men hittar bara antaganden. Grått är det i alla fall, så grått att grannens lyktor som laddas upp av dagens ljus inte lyser alls. Inte ens lite svagt en halvtimme på eftermiddagen. Här inne är det för lite grått, för lite av grå ull. Är inte det konstigt, många associerar till grå när man pratar om ull. Men i min hylla för nåltovningsull hittar jag bara en liten tott ljusgrå pälsull instucken i den glidande brunskalan. Av brunskalan kan man göra hundar, kor och hästar men katter är inte så mycket bruna. Nu var det en katt jag skulle göra, min katt är vit och röd. Röd har jag inte heller. I mörkret är alla katter GRÅ ( heter det inte så?) Ja, det räckte till en liten ljusgrå katt i alla fall.

tovad katt

tovad katt

Katt ullkatt

Katt ullkatt

1 kommentar

Filed under Nåltovning

One response to “Hundväder Gråväder

  1. Ja men det var väl en fin kompis din kisse fick.

Kommentera

