Varning Råtta!

Det blir lätt att man tänker sig att göra vackra tilltalande saker, men nu är det så att jag vill göra råttor. Råttor och avloppsrör. Fast råttor är små djur med fin päls och pepparkornsögon räknas dom inte som söta djur. Jag vet faktiskt inte varför. Igelkottar är lite lika och har dessutom vassa taggar på sig ( och är ofta fulla med loppor) men dom räknas till söta djur som vi matar med kattmat för dom får ont i magen av mjölk. Råttorna går in i skafferiet och tar den mat dom behöver. Dom är inte så artiga och försynta, det kanske är det som är problemet. En del människor har råttskräck och får panik så nu undrar jag om man behöver någon slags varningstext om man ska ha med dom på en utställning.

Nåltovad råtta

Nåltovad råtta

6 kommentarer

Filed under Hantverk, Nåltovning

6 responses to “Varning Råtta!

  1. kicki Englund Frost

    En utrökt råtta att träna sin råttfobi på. Du får producera terapiråttor och sälja till fobibehandlingar.

    • kicki Englund Frost

      Har jag sagt att jag blir galen på automatiska rättningsprogram? Råttan är utsökt, äckligt utsökt.

  2. kicki Englund Frost

    Äh utmärkt, skulle det ju vara.

  3. Råttor är dessutom ruskigt smarta, riktiga överlevare. Och ja, jag tror en varningstext kan vara på sin plats för den råttan var väldigt naturtrogen! Ser fram emot att få se den och dess kompisar framöver ☺

  4. Så himla läcker! 🙂

Kommentera

