Kreatov

Här händer det grejer! Jag har varit på kurs. Kreatov på Gotland, jag tror det hemslöjden som är huvudarrangör eller museet kanske båda. Det var i alla fall hemslöjdskonsulenten som höll i trådarna. Det var många trådar att hålla i för det var fler kurser samtidigt och program från morgon till kväll. Fungerade alldeles utmärkt! Mycket lärdom var samlad på ett och samma ställe så det var bara att försöka göra hjärnan så tillgänglig som möjligt. Jag deltog i shibori och skulptur. Shiborin hade jag lite vaga begrepp om vad det var men upptäckte vilka möjligheter det fanns i vikandet, veckandet och färgandet. Det kanske inte blev riktigt som det var tänkt men jag såg här möjligheterna att göra mossiga stenpartier och randiga zebror. Och träd, träd vill jag göra!

shibori

 

tovade stenar

 

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Lämna en kommentar

Filed under färgning, Kurser, våttovning

Kommentera

