Att göra eller inte göra

Nu har utställningen stått där någon vecka, rosorna är sålda sedan första dagen men inte råttorna förstås. Smådjuren har också hittat sina ägare. Rosorna är vackra men inte så roliga att göra många av, råttor är roliga att göra. Det är tur man inte ska leva på inkomsterna av det här. Och då ställer man sig frågan -Varför gör jag det här? Jag kan ju sitta i solen och läsa en bok, sitta på trappen och titta på när fjärilarna letar nektar i luktärtorna eller gå långsamma promenader. Och svaret blir att jag tycker det är roligt! Skapandet har någon egen energi som jag inte riktigt kan beskriva, om jag känner efter riktigt ordentligt kan jag säga att centret sitter två centimeter under där bröstbenet slutar. Det snurrar skata runt på något sätt, ibland snurrar det fort. Det har ungefär en diameter på 12 cm. Just nu snurrar det runt mattor där, mattor med mycket mönster. Jag får väl sätta mig i solen invid luktärtorna och karda för det går åt mycket ull till mattor.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

 

 

7 kommentarer

Filed under Utställning

7 responses to “Att göra eller inte göra

    • Det är en större enhet med tre råttor och tillhörande avloppsrör 🙂 5300 kr Jag har faktiskt inte räknat med att sälja den men lösa råttor, alltså ett djur är det några som frågat efter så det ska jag nog göra ett någon. Få se nu när jag tränat lite hur lång tid det tar för det påverkar ju priset.

  1. Marianne Fröberg

    Jag har ju katt så jag skulle inte kunna ha råttor dom är väldigt realistiska.

  2. Rosorna är ljuvligt vackra men råttorna har charm och personlighet 😀

  3. Ja rosorna är ljuvliga och råttorna är fantastiska.
    Och varför gör man saker? Många gånger har man ju sett att skaparlusten är betydligt större än förmågan men det gäller ju inte i ditt fall. Vilken fantastisk förmåga, skicklighet och humor.
    I sommar har jag suttit på Zorns Gammelgård i Mora och spunnit ull bara för att visa och missionera ull.
    Kommentarerna har varit många: –En sån där vävstol hade farmor också.
    Nästa gubbe var kaxig, han tittade ett tag och sa – så du drar liksom bara ut tråden ur den där tussen då. När han fick pröva och det inte fungerade blev han sur.
    En frågade hur mycket en härva kostade och jag förklarade att jag tog timpenning. Kundens timpenning. Det torde väl bli 5-6000/härva.

Kommentera

